Ik ben vertrokken! - Reisverslag uit Troizinía, Griekenland van lieuweenlevimettheseusopreis - WaarBenJij.nu Ik ben vertrokken! - Reisverslag uit Troizinía, Griekenland van lieuweenlevimettheseusopreis - WaarBenJij.nu

Ik ben vertrokken!

Door: Theseus Lieuwe

15 Februari 2014 | Griekenland, Troizinía

Het was een jaar geleden dat mijn moeder Aithra tegen me had gezegd dat ik als ik sterk genoeg was het zwaard en de sandalen van mijn vader Aigeus onder de rots naast ons huis in Troizen aan de Oostkust van Peleponeses op te pakken en naar mijn vader in Athene te vertrekken. Het was al bijna een jaar geleden dat ik het tevergeefs geprobeerd had, dus ik besloot het nog eens te proberen. En het is me gelukt! Nu ben ik op weg naar Athene. Mijn moeder had gezegd dat ik beter over zee kon gaan, omdat er op land veel rovers zijn, maar ik ben niet zo bang als mijn moeder en ik heb besloten over land te gaan. Tot nu toe blijkt mijn moeder ongelijk te hebben en vind ik het zelfs een beetje saai. Ik heb wel zin in wat actie. En als ze toch gelijk heeft is dat geen probleem, want ik heb genoeg kracht om ons paard tegen te houden dan zal ik ook vast wel een paar rovertjes aankunnen. Ik heb vandaag wel al wat schapen gebracht naar een vriendelijke herder genaamd Kareus en ik zit nu naast een kampvuur een van zijn schapen, die de herder aan mij had gegeven, te braden. Dat wordt vast een goede maaltijd. Ook heb ik zijn wol gebruikt voor een lekker warme deken. Dus ik zal vast ook goed slapen. Kortom tot nu toe is het een goede reis.