Overwinning en droevenis - Reisverslag uit Naxos, Griekenland van lieuweenlevimettheseusopreis - WaarBenJij.nu Overwinning en droevenis - Reisverslag uit Naxos, Griekenland van lieuweenlevimettheseusopreis - WaarBenJij.nu

Overwinning en droevenis

Door: Lieuwe

23 Februari 2014 | Griekenland, Naxos

Ik was al bijna over Ariadne heen en zat een spelletje te spelen met de kinderen toen ik "land in zicht!" hoorde. Ik zag Athene. Iedereen was blij dat ze bijna herenigd waren met hun familie en ik niet minder. Toen we bijna aangemeerd waren zag ik een man van een rots afspringen. Ik werd gastvrij en als een held ontvangen. Na feestmaal ter ere van mij besloot ik mijn vader op te zoeken. Ik vond het vreemd dat hij mij niet had ontvangen en ik had hem ook tijdens het feestmaal niet gezien. Ook raar dat alleen mij dit op viel. Misschien houden ze wel iets vorr me verborgen. Door deze gedachte werd ik nog nieuwsgieriger. Ik kon hem nergens vinden en kwam tot de conclusie dat hij de man was die van de rots af sprong. Maar waarom dan? Ook daar kwam ik snel achter. Ik had de zwarte zeilen moeten omwisselen met de witte zeilen, maar daar lag de Minotauroskop in. Ik gaf Ariadne de schuld dat ik het was vergeten, maar ik zie inmiddels in dat het mijn eigen domme fout is. Hoe heeft het zo mis kunnen lopen?!