Het vertrek uit Athene - Reisverslag uit Megara, Griekenland van lieuweenlevimettheseusopreis - WaarBenJij.nu Het vertrek uit Athene - Reisverslag uit Megara, Griekenland van lieuweenlevimettheseusopreis - WaarBenJij.nu

Het vertrek uit Athene

Door: levi

Blijf op de hoogte en volg

23 Februari 2014 | Griekenland, Megara

Ik werd wakker. Vandaag is een belangrijke dag. Vandaag ga ik naar Kreta. Ik ga daarheen om kinderen te redden, namelijk elke 9 jaar moeten 7 jongens en 7 meisjes, Atheense kinderen, naar Kreta. Dat komt doordat: 18 jaar geleden, kwam een zoon van Koning Minos naar Athene om mee te doen aan de Spelen ter ere van Zeus. De zoon van Minos, behaalde op elk onderdeel van de Spelen de 1ste plek. Alle Atheners waren jaloers en boos. Ze doodden de prins en zijn vrienden uit Kreta. Minos was woest. Hij belegerde Athene, er volgde een oorlog van tientallen jaren. De soldaten van Kreta waren sterker, en de Atheners gaven zich over. Minos legde de Atheners een straf op: elke negen jaar moesten 7 jongens en 7 meisjes uit Athene naar Kreta als voedsel voor de Minotaurus. De enige manier waarmee de Atheners het beest konden verslaan was door hem te doden, met blote handen. En dat mocht dan ook maar 1 persoon zijn, een moeilijke en zware klus. Maar ik ben niet bang, ik heb vele rovers en bandieten overwonnen, ik kan deze Minotaurus vast ook wel aan. Ik heb geen angst. Mijn vader daarentegen is wel bang, hij is bang dat de Minotaurus mij zal doden.. We hebben een afspraak gemaakt, als ik de Minotaurus heb gedood, en de kinderen heb gered, hijs ik de witte zeilen. Zo niet dan worden de zwarte zeilen gehesen. Nu ga ik opstaan, een stevig ontbijt zal me goed doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Megara

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2014

Overwinning en droevenis

23 Februari 2014

Het ruime sop

23 Februari 2014

Terug naar huis

23 Februari 2014

het verblijf op Kreta

23 Februari 2014

De zeereis richting Kreta

Actief sinds 15 Feb. 2014
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 3095

Voorgaande reizen:

15 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: